Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

ΤΕΛΙΚΑ ΟΝΕΙΡΟ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΠΩΓΩΝΙΟΥ

Κατάργησαν εν κρυπτώ το Τελωνείο στις ακριτικές Δρυμάδες Πωγωνίου!

«Στο βρόντο» τα 15 εκατ. ευρώ που ξοδεύτηκαν για την κατασκευή της ελληνοαλβανικής οδικής αρτηρίας Χάνι Δελβινάκι – Σωπική
Αντιδράσεις κατοίκων του Δελβινακίου για το κλείσιμο Υπηρεσιών…
• Ακάθεκτη προχωρά η Κυβέρνηση στην απογύμνωση όλων των ακριτικών περιοχών της Ηπείρου από κάθε υπηρεσία και δομή που δίνει ζωή σ’ αυτές και διευκολύνει την ούτως ή άλλως δύσκολη ζωή των κατοίκων τους, που κυριολεκτικά φυλάνε Θερμοπύλες.
Το χειρότερο όμως σ’ αυτή την υπόθεση είναι ότι οι αποφάσεις, οι οποίες αφορούν θέματα όπως το κλείσιμο ή η μεταφορά των τοπικών δημοσίων υπηρεσιών παίρνονται ερήμην των πολιτών που ζουν κοντά στα σύνορα, παρά το γεγονός ότι τους αφορούν άμεσα και επηρεάζουν καθοριστικά τη ζωή τους.
Τρανό παράδειγμα της συγκεκριμένης πρακτικής αποτελεί η περίπτωση του Τελωνείου Δρυμάδων στην περιοχή του Πωγωνίου. Ο συγκεκριμένος Σταθμός που εγκαινιάστηκε το 2001 και ενώνει την Ελλάδα, σε συνδυασμό με την μεγάλη διασυνοριακή οδική αρτηρία που έχει ήδη κατασκευαστεί στην περιοχή, με μια ευρεία περιοχή της Βορ. Ηπείρου, όπου κατοικούν συμπαγείς ελληνικοί πληθυσμοί, καταργήθηκε… εν κρυπτώ, με απόφαση του υπουργού Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου!
ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ!
Κανείς δεν είχε ενημερωθεί επίσημα μέχρι πολύ πρόσφατα, για την ειλημμένη από τον περασμένο Σεπτέμβριο απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να καταργήσει μία και καλή τον Τελωνιακό Σταθμό στις Δρυμάδες. Δεν είχε ενημερωθεί ούτε καν ο μέχρι πρότινος Κοινοτάρχης Πωγωνιανής Στέλιος Κουκουλάρης (νυν Αντιδήμαρχος Πωγωνίου) στα όρια της οποίας υπάγεται ο Σταθμός. Η απόφαση έγινε γνωστή όταν επιχείρησαν να επιστρέψουν στην χώρα μας μέσω του Τελωνείου μηχανήματα που εργάζονταν στην εκείθεν των συνόρων περιοχή. Αυτό όμως δεν έγινε εφικτό, αφού, όπως ενημερώθηκε ο εργολάβος από κάποιους αρμοδίους, το Τελωνείο έχει πλέον κλείσει!
ΕΚΠΛΗΞΗ ΚΑΙ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ!
Το νέο για την κατάργηση του Τελωνείου Δρυμάδων προκάλεσε την έκπληξη και ταυτόχρονα την αγανάκτηση των κατοίκων εντός κι εκτός Ελληνοαλβανικών συνόρων. Μια αντίδραση απολύτως δικαιολογημένη, αφού αυτό είχε θεσμοθετηθεί με σκοπό να εξυπηρετεί έναν μεγάλο αριθμό Βορειοηπειρωτών που κατοικούν στην περιοχή της Λαντζουρίας (Λατζουριά), η οποία περιλαμβάνει 35 χωριά της Αλβανίας, μεταξύ των οποίων και 10 χωριά Ελλήνων, με κέντρο την Πολίτσιανη.
ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΗ… ΚΟΡΟΪΔΙΑ!
Η απόφαση για κατάργηση του Τελωνείου Δρυμάδων αποτελεί… διασυνοριακή κοροϊδία, επισημαίνουν παράγοντες και κάτοικοι της παραπάνω ακριτικής περιοχής. Κι αυτό γιατί η ίδρυση του Σταθμού και η κατασκευή της οδικής αρτηρίας που ξεκινώντας από το Χάνι Δελβινάκι και διαμέσου Δρυμάδων φτάνει ως την Σωπική Βορείου Ηπείρου (πέντε χιλιόμετρα μέσα από τα σύνορα), έγινε σε συμφωνία και συνεργασία με την Αλβανική πλευρά.
Ο εν λόγω δρόμος κατασκευάστηκε στο ελληνικό έδαφος από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ιωαννίνων (με χρηματοδότηση από πρόγραμμα Interreg) και στοίχισε πάνω από 10 εκατ. ευρώ, ενώ 3 με 4 εκατ. ευρώ απαιτήθηκαν για την κατασκευή του τμήματος στην Αλβανική πλευρά, η οποία φρόντισε επίσης να φτιάξει ένα υπερσύγχρονο τελωνείο, με χρηματοδότηση όλα αυτά από το διασυνοριακό πρόγραμμα Carts της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το αλβανικό Τελωνείο, σημειωτέον ότι σήμερα είναι πλήρως επανδρωμένο και λειτουργεί κανονικά! Η υπόθεση λοιπόν αφορά και την Ε.Ε. εφόσον τόσο η Ελλάδα όσο και η Αλβανία άντλησαν πόρους από προγράμματά της, για να γίνουν ο δρόμος και οι Τελωνειακοί τους Σταθμοί!
Η ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ…
Όσον αφορά τον καταργηθέντα πλέον Τελωνειακό Σταθμό στις Δρυμάδες, αυτός ιδρύθηκε το 2001, επί θητείας Νίκου Ζαρμπαλά στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ιωαννίνων και επί προεδρίας Παντελή Τσέβη στην Κοινότητα Πωγωνιανής, στην οποία ανήκε και ο Σταθμός. Το 2006 – 7 με απόφαση του τότε υφυπουργού Οικονομικών Αντώνη Μπέζα ο Σταθμός μετατράπηκε σε Τελωνείο Γ’ Τάξης και με ΚΥΑ καθορίστηκε η οργανική του λειτουργία, η οποία προέβλεπε την στελέχωσή του με 4 ή 5 υπαλλή- λους.
Την ίδια περίοδο έγινε και η χωροθέτηση των εγκαταστάσεων του Τελωνείου και εκπονήθηκε σχετική μελέτη. Παρόλα αυτά, για αρκετά χρόνια ο Σταθμός λειτούργησε με έναν τελωνειακό υπάλληλο από το Σταθμό της Κακαβιάς και έναν αστυνομικό από την Αστυνομική Διεύθυνση Ιωαννίνων, οι οποίοι στεγάζονταν σε προκατασκευασμένα κτίρια, έως ότου κάποια μέρα δεν εμφανίστηκαν στις Δρυμάδες! Μόνο το καλοκαίρι (15αύγουστο) και Πάσχα άνοιγαν για 2-3 μέρες για να εξυπηρετηθούν οι επισκέπτες.
ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΔΕΛΒΙΝΑΚΙ
Στο μεταξύ, εντείνονται οι αντιδράσεις στην περιοχή του νέου διευρυμένου Δήμου Πωγωνίου για τις επερχόμενες καταργήσεις και συγχωνεύσεις υπηρεσιών, σχολείων και άλλων δημοσίων δομών. Πιο πρόσφατη όλων ένα ψήφισμα που υπογράφουν συνολικά 101 κάτοικοι του Δελβινακίου και το οποίο απευθύνουν προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον Πρωθυπουργό, τους αρχηγούς των κομμάτων, Υπουργεία, βουλευτές και τοπικούς εκπροσώπους αρχών.
Με το ψήφισμα οι Δελβινακιώτες ζητούν να μην στερηθεί η ιστορική πρωτεύουσα του νεοσύστατου Δήμου Πωγωνίου την ΔΟΥ που λειτουργεί σήμερα σ’ αυτήν, το Κέντρο Υγείας, τα ΕΛΤΑ, τις σχολικές της μονάδες και το ΚΤΕΟ Κακαβιάς, ενώ παράλληλα αιτούνται την επαναλειτουργία του Κτηνιατρείου Δελβινακίου. «Η περιοχή μας, ο νέος Δήμος Πωγωνίου είναι παραμεθόριος και ορεινός και χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, πέραν των οικονομικών δεικτών, στην εξυπηρέτηση των κατοίκων, οι οποίοι φυλάνε Θερμοπύλες και είναι μακριά από την πρωτεύουσα του Νομού», τονίζεται χαρακτηριστικά στο ψήφισμα.
www.proinoslogos.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου